Eendjesrace een groot succes!

6000 badeendjes werden vrijdagavond te water gelaten in park Rusthoff. Op initiatief van Rotary Sassenheim werd er die avond een spectaculaire eendjesrace in Park Rusthoff gehouden en dat  tijdens de ‘Nacht van Sassem’. Terwijl Dweilorkest de Feesttoeters voor een feestelijke sfeer zorgde, hielpen de spuitgasten van “stichting historisch brandweermateriaal Katwijk” de eendjes op weg.

De Rotary Club Sassenheim kijkt terug op een bijzonder geslaagde editie van de Badeendjesrace in Park Rusthoff. Het evenement, dat afgelopen vrijdagavond plaatsvond, bracht een fantastische opbrengst van €17.500 op. Dankzij de verkoop van alle 6.000 certificaten en de genereuze sponsoring van tal van lokale bedrijven en instellingen, kan dit bedrag ingezet worden voor het ondersteunen van diverse lokale maatschappelijke organisaties…. Het prachtige evenement, dat een feest was voor jong en oud, had als doel om geld in te zamelen voor de bestrijding van eenzaamheid onder jongeren en armoede onder jonge gezinnen in de regio. De race trok duizenden bezoekers naar Park Rusthoff, waaronder veel kinderen, die vol enthousiasme deelnamen aan de festiviteiten. De race zelf was een spectaculair schouwspel. De 6.000 badeendjes werden via een kiepwagen in het water van het park gekiept en door de vrijwilligers van de Stichting Historisch Brandweermaterieel Katwijk, bijgestaan door diverse kinderen, naar de finish gespoten. Sommige eendjes waren helaas ietwat eigenwijs en zwommen over de banden heen. Jammer genoeg kwamen deze eendjes niet in aanmerking voor een prijs.

Onder toeziend oog van notaris De Ruiter werden de eerste honderd gefinishte eendjes uit het water gehaald en hun nummers genoteerd. De eerste honderd gefinishte eendjes wonnen een prijs, waarvan de tien snelste eendjes direct na de race in het zonnetje werden gezet met een prachtige prijs. Op de www.rotary-sassenheim.nl staat de uitslag van alle eendjes die een prijs gewonnen hebben. De prijzen kunnen tijdens winkeltijden worden opgehaald bij Melman Casuals & Business in de Hoofdstraat. De Rotary Club Sassenheim kijkt met trots terug op een geslaagd evenement dat de gemeenschap dichter bij elkaar heeft gebracht. Zoals de organisatoren het mooi verwoordden: “Samen kunnen we iets moois bereiken, want niemand kan het in zijn eendje.”

De uitslag van de Badeendjesrace vind je hier.

Tekst & Fotos Bron: BlikOp Teylingen