Vrolijke Sloepentocht

Op dinsdag 3 september hield Rotary Sassenheim haar jaarlijkse sloepentocht voor mensen die zo’n uitje goed kunnen gebruiken

We verzamelden om 17.00 uur in de haven van het voorhavenkwartier te Sassenheim (waar brasserie hemels speciaal nog even een uurtje langer openbleef voor een laatste toiletbezoek). Verdeeld over de 9 aanwezige sloepen genoten zo’n 70 personen, waaronder wethouder Elsbeth Koek, van lekkere belegde broodjes, wraps en een drankje. Hier en daar werd nog een zwemvest uitgereikt. De schippers en matrozen kwamen via de rotary-leden .

Rond 17.45 uur zong het Sassemse amusements-koor Volare ons uit en voeren we af richting de Kagerplassen. Via de Leede kwamen we uiteindelijk aan bij Molen de Valk in Leiden alwaar wij omkeerden om weer op tijd terug te kunnen zijn in Sassenheim. Tijdens de tocht hebben een aantal enthousiaste deelnemers, onder begeleiding van de schippers, nog even een stukje zelf gevaren. De motregen op de terugweg maakte niemand meer uit. Het was een geslaagde tocht!!  Deelnemers kwamen van:

– s Heeren Loo Willem van den Bergh – Stichting het Raamwerk,(“In de buurt winkel” Sassenheim) – Ontmoetings-werkplaats De Jojo, – Stichting Reuring – en een aantal deelnemers uit de Oekraïne.